Gå vidare till innehåll

Köpvillkor

 Köpvillkor

Allmänt

Vintage Kids AB säljer produkter med leverans inom Sverige.

Beställningar tas emot via www.vintagekids.se. För att du ska känna dig trygg i ditt köp är du alltid välkommen att kontakta hello@vintagekids.se om du har frågor eller funderingar. 

Efter att ha beställt från Vintage Kids förbinder du dig att bevaka din e-mailadress då all kommunikation rörande din order sker via e-mail.

Vintage Kids reserverar sig för slutförsäljning, borttappade varor, förseningar, force majure, tekniska problem och felaktig artikelinformation. Vintage Kids äger alla immateriella rättigheter (såsom bilder, know-how etc.) som används i våra tjänster. 

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till hello@vintagekids.se

 Leverans

Våra normala leveranstider är 2-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Varorna skickas till närmaste utlämningsställe. 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: hello@vintagekids.se

För ej uthämtade försändelser kommer vi återbetala dig för varan exklusive fraktkostnaden och en expeditionsavgift på 250 SEK

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

    Betalningsvillkor

Vi accepterar betalningar genom MasterCard, VISA, American Express, Apple Pay och Pay Pal. När du betalar med kreditkort hanteras dessa transaktioner av vår betalningspartner Stripe som också garanterar säkerheten.

Besök https://www.stripe.com/en-se för att läsa mer om deras betalningstjänster. Totalsumman för ordervärde, frakt och eventuella övriga kostnader dras från ditt kort vid betalning. 

 Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.


Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela Vintag Kids att du ångrar dig!

Meddelandet ska skickas till oss hello@vintagekids.se inom 14 dagar från då du mottagit varan.  I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid:

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig..

Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

 Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Många av plaggen är använda och vi gör vårt bästa för att bedöma plaggen utifrån skick och skriver även dessa i objektsbeskrivningen men vi friskriver oss då missar kan förekomma. Skulle produkten ändå vara skadad och skiljer sig markant från produktbeskrivningen eller att du har fått fel vara när den anländer, åtar vi oss att återbetala hela beloppet.

Produkter som beskrivs som defekta på Vintage Kids hemsida går ej att reklamera eftersom du anses ha varit informerad om dessa innan du genomförde köpet. Vi uppmanar därför våra kunder att läsa beskrivningen på varan noggrant innan köp genomförs.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till hello@vintagekids.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

   Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Köpvillkoren är senast uppdaterad 2021-06-01 och kan komma att ändras. Vi rekommenderar därför köparen att ta del av köpevillkoren inför varje köp.

Contact form